AJUNTAMENT DE
SANTA MARGARIDA I ELS MONJOS

AJUNTAMENT DE
SANTA MARGARIDA I ELS MONJOS

Ruta:

Ribera del Riu Foix a Penyafort

Aquest és un itinerari circular de baixa dificultat que permet conèixer l’entorn del conjunt monumental del Castell de Penyafort dins l’espai natural protegit del Parc del Foix. La ruta ens apropa al bosc de ribera que creix a la falda del castell i que, en tot moment, ressegueix el curs del riu Foix.

Descripció de la ruta:

Situats davant la porta d’entrada al castell de Penyafort, iniciem la ruta pel camí asfaltat que voreja l’edifici. Després del primer revolt, deixem a l’esquerra el camí de Cal Pere Joan i uns 50m endavant agafem un trencall a la dreta que va resseguint el mur del recinte del castell i que ens portarà fins la riba del riu Foix. Durant aquest tram veiem un paisatge vitivinícola i una bona panoràmica de la plana penedesenca amb la serralada prelitoral al fons. A mesura que ens acostem al riu trobem arbres de vegetació de ribera com freixes, oms i sobretot àlbers (albareda). Creuem el riu per sobre la passera i continuem per un sender entre la vegetació de ribera, ara en direcció contrària a la que anàvem, resseguint el marge dret del riu. En aquest punt podem observar l’edifici del castell de Penyafort dalt la penya erosionada per l’efecte de l’aigua. Després de fer uns 460m riu amunt trobem el camí asfaltat que agafem cap a la dreta per arribar, de nou, davant el castell.

Durant tot el recorregut trobem senyalització vertical del Parc del Foix.

Recomanacions:

  • Part del recorregut transcorre per zona inundable. Consulteu la previsió meteorològica abans d’iniciar la ruta; en cas de pluja no es recomana fer el tram vora el riu.
  • Porteu calçat adequat per caminar, aigua, gorra i roba d’abric segons l’època de l’any.
  • Estigueu atents i respecteu la senyalització en cas de batudes.
  • Respecteu l’entorn natural; emporteu-vos les deixalles.
  • En cas d’emergència, truqueu al 112.

Fitxa tècnica

Mapa i tracks

Punts d’interès

Castell de Penyafort
Riu Foix
El bosc de ribera: l’albareda i el canyissar